divendres, 7 de novembre del 2008

kimonos barats a Kyoto

Quan era a Catalunya vaig comprar kimonos molt barats a l'ebay (alguns per 10 dòlars) i pensava que aquí a Kyoto també en trobaria. Al final n'he trobat, però no ha estat fàcil XD
De botigues que venguin kimonos barats (a partir de mil o 2mil yens) només en conec una de moment. Es diu 59DUB i està a 三条 Sanjo. Aquí hi ha més informació: http://www.kyotokyoto.jp/shop/sc002/ S'ha de dir que aquests kimonos barats són més aviat fudangi 普段着, komon小紋... altres kimonos més formals no n'he trobat tan barats. de kimonos més formals, com per exemple houmongi 訪問着, n'he vist alguna botiga de segona mà, però crec que els més barats costaven uns 10mil yens. De totes maneres, eren molt macos... si no en trobo de més barats, suposo que me'n compraré algun, un furisode 振袖, que encara no en tinc cap...
També he trobat botigues que venien yukates nous per 2mil yens i obis de yukata per mil yens, i geta de yukata per mil yens tb. Estava bé, d'aquestes en vaig veure una prop de 清水寺 きよみずでら Kiyomizudera i una prop de 銀閣寺 ぎんかくじ Ginkakuji (temple de plata).

A part de botigues, hi ha els フリーマケット furiimaketto (que no vol dir "free market" XD sinó "flea market") que són mercats on la gent ven objectes vells, roba de segona mà... Els fan en temples normalment, i acostumen a ser un dia del mes. Els que he anat:
- 妙蓮寺 みょうれんじ Myourenji :  el 12 de cada mes. Era molt petit i no hi havia casi res de kimono. Però el temple era maco.
- 市役所前 しやくしょまえ Shiyakushomae (davant de l'ajuntament): aquest no té un dia fix, crec q el fan 2 cops al mes. Era força gros, però la majoria era roba occidental, semblava un mercadillo de casa nostra XD hi havia molta gent, i tot i que hi vaig trobar alguna cosa (kappougi 500 , tabi 300 ) no hi havia gran cosa.
- 豊国神社 ほうこくじんじゃ Houkokujinja: era petit però hi havia força kimonos per lo petit que era. En vaig comprar alguns per 500 o mil yens. 
- 北野天満宮 きたのてんまんぐう KITANO TENMANGU: el 25 de cada mes. És mooooolt gran i hi ha moooolts kimonos. No el vaig ni poder acabar de veure sencer :O
- 東寺 とうじ TOJI: el 21 de cada mes. No hi vaig poder anar, però em van dir que era molt gros i que també hi havia molts kimonos.
Una cosa bona dels mercats petits és que les senyores que tenen paradetes són molt simpàtiques i es posen a xerrar XD Així practico XD una m'explicava que si li agrada el flamenco i que si la seva filla estudia història, i que anés a la seva botiga que també hi ven kimonos barats (encara no he pogut anar-hi). Costa una mica d'entendre-les, perquè parlen en dialecte (関西弁 kansai-ben) XD
 

Paradores