dijous, 25 de setembre del 2008

ja sóc a Japó

Hola! Acabo d'arribar a Japó (bueno, de fet fa unes dos setmanes). El vol va durar bastantes hores. Com que anava amb Finnair, vem fer escala a Helsinki. L'aeroport està bé per fer escala, és petit o sigui que no et perds XD. A mi em va agradar Finnair, i el menjar era bo. Ens van donar dinar (a les 11 del matí XD), sopar i esmorzar. Si es reserva amb temps es poden trobar bones ofertes. A mi em va costar uns 500 euros el viatge d'anada, però si és anada i tornada surt més barat, una amiga m'ha dit q a Finnair ha trobat una oferta per 740 euros, anada i tornada.
(foto de la residència)
Estic a la residència de la universitat. Està bé, és barat i l'habitació és ampla, amb un armari molt gros :O. El problema de l'habitació és que hi toca molt el sol i és un forn... (hi ha aire condicionat, però ens el cobrarien a part... XD). Hi ha una sala comuna amb wifi (i aire condicionat) on podem anar sempre q vulguem. Jo estic al yonkai (q per nosaltres seria 3r pis) i no hi ha ascensor, o sigui q farem exercici XD. La cuina, lavabos i dutxes, són compartits. El lavabo és d'aquests d'última generació amb tot de botonets XD I al terrat hi ha rentadores compartides. I estenedors amb aquelles barres que hi passen la roba pel mig.
A la cuina hi ha nevera i fogons, però tota la resta és cosa teva, o sigui que els primers dies he estat ocupada entre comprar coses per cuinar (tant ingredients com olles etc), l'ordinador, i amb el papeleo (registrar-nos a la oficina d'immigració, l'assegurança sanitària, fer una compta bancària... -ah, si vas de turisme tot això no cal fer-ho). Per sort a la residència hi ha uns estudiants japonesos q són els "tutors" i ens han ajudat molt amb el papeleo. Només parlen japonès, que ja va bé per practicar ^^

Els primers dies aquí a Kyoto hi feia moooolta calor XP (es veu q és pq hi ha molta humitat). Però per sort sembla que aquí la tardor és molt puntual: l'altre dia (23/9) era festiu per l'equinocci de tardor i ara ha refrescat una mica ^^

Hi ha moltes coses que m'han sorprès del barri i les botigues, un altre dia en parlaré^^, que ara és molt tard i demà he d'anar a la universitat ^^

10 comentaris:

kaori ha dit...

haa sugoooii nee~! Ja has nat a visitar tokyo? ^^ jejej kyaa lavabos amb botonets!!! xDDDD I segur que hi ha surtidors per netejar el cul jajajja.

Pos menalegru que et vagi be ^^ Molta sort per lla!! Quan tinguis fotos ya les niras penjan ne! xDD >_____< Ja neee!

クリスティナ

Tama ha dit...

XDDDD Jo vull una foto del lavabo!!!! sobretot del water! XDDDD
Per aquí m'estàn recomenant que si vaig a japó que em busqui una visita guiada de grup. Potser serà el millor, així només us molestaré el dia lliure XDDD de visites XDDD El problema és trobar-ne una que s'adapti amb les setmanes de vacances; i el pitjor és que no sabré quan tinc vacances fins passat nadal >< llavors em sortirà força car ><

alba.akatsuki ha dit...

Gràcies pels comentaris ^^
Doncs encara no he visitat Tokyo, i em sembla que trigaré, pq es llunyet... s'hi pot anar amb Shinkansen que és molt car, o tb hi ha un bus q s'hi està tota la nit i arribes allà al matí.
Quan pugui intentaré posar més fotos ^^ Si voleu veure una foto del lavabo, la meva amiga en va fer una XD http://viatgeakyoto.blogspot.com/
Una visita guiada estaria bé perquè t'estalviaries feina de organitzar on anar, com arribar-hi, planificar el temps d'estar a cada lloc... L'inconvenient és que deuria ser més car que anar pel teu compte. Perquè surti més barat, és moolt important planificar-ho amb temps, sobretot pel que fa a l'avió.
Espero que vagi tot bé per l'altra punta del món ^^

Laia ^^ ha dit...

WIii!!!

Alba que guaaaaay!!! >_< crec que seré asidua a llegir el teu blog!! que així menterare de com funciona tot alla :P

ahhh amb molt temps d'antelació es necesita el vol??? jopeeee jo fins casi un més abans, no sabré quan tinc les vacancesss ¡0¡ weno, m'arriscare XD viam si ens podem veure per les terres japoneses!!

Cuida't molt! i a disfrutarrr!!!

Per cert, soc la laia XD

Anònim ha dit...

Hola Alba ^^

Pues yo ya me he guardado tu RSS para ir viendo tus actualizaciones. Así de paso practico lectura en catalán que falta me hace xD El blog de tu amiga también parece interesante.

No te preocupes por el calor que ahora tocará el cambio de clima y ya tendrás tiempo de pasar frío ^^U

Néstor y yo también vamos a estar por Japón en menos de un mes! aunque solo de turistas 3 semanitas T_T

Un beso y がんばって!

ジェシカ

alba.akatsuki ha dit...

Gràcies pels comentaris ^^
Espero que en puguem veure per aquí Japó, Laia, ジェシカ i Tama ^^

がんばって!

Siro ha dit...

¡Qué envidia! Quién pudiera ir a Japón... ¡Necesito pasta y un viaje urgente por esos lares! Aunque creo que aún falta un tiempecito para que tenga el dinero suficiente... XD ¡Espero que lo estés pasando bien y siga así hasta el fin del viaje!

alba.akatsuki ha dit...

gracias ^^

el avión sí es caro, pero la comida realmente no es cara creo.

Anna ha dit...

Ueee! L'amiga que va trobar el vol per 740 anar i tornar sóc jo! :P
Quina gràcia que em mencionis ^^

Deixo el comentari aquí perquè és on surto jo, però m'ho he llegit tot, tot! M'encanta el teu blog! Serà com una mena d'aperitiu per anar-me preparant per quan vingui jo! :D

A veure si ara quan vingui al Japó per nadal puc fer una escapedeta a Kyoto i us vinc a veure i m'ensenyes aquesta botiga tan gran de 2a mà de manga (juas juas)!!

alba.akatsuki ha dit...

Annaaa
perdona per trigar tant a contestar, com q es el primer missatge no m'hi havia fixat... gràcies per dir q t'agrada el meu blog ^^ Intentaré actualitzar-lo més sovint!
Quan vinguis vine'ns a fer una visiiita ^^ i la botiga aquesta de manga barat, crec q n'hi ha per tot arreu (n'he vist unes quantes). El problema és per buscar un manga, que no sé com estan ordenats... que ni els de la botiga no saben on són... XD els hi preguntes i donen 50 voltes abans de trobar-lo XD

 

Paradores